Postitused

Kujutis
Neljas päev Assooridel Sellel päeval saime tunda Terceira tormituuli ja vihma. Sellest hoolimata läksime kohalikku kutsekooli ja saime osa kokkade tunnist, mis toimus kooli õppeköögis seff Pauli juhendamisel. Üllatus oli suur, kui seff meile teatas, et on Kuressaare AEHTil osalenud ja samuti Belgias AEHT 2017 pagarite võistlusel kohtunikuna kaasa löönud.
Kuues päev Assooridel Päev alga asjade kokku pakkimisega. Kirjutasime ennast hotellist välja ja sõitsime kooli bussiga ekskursioonile. Sandra näitas meile saare ilu ja võlu kõige kõrgematest punktides. Külastasime vist saare kõiki vaateplatvorme.  Kõige suurema elamuse jättis meile Atlandi ookeani vahune ja võimas vaatemäng.
Kodutee Jätsime pärast Atlandi ookeani vaatemängu nautimist õpilaste ja võõrustajaga hüvasti ja alustasime koduteed Terceira lennujaamast kell 20.05. Lend kestis umbes 2,5 tundi. Kuna edasi koheselt lennata polnud võimalik võtsime takso ja puhkasime 4 tundi Lissaboni Radisson Blu hotellis. Olime väga väsinud! Pisut segadust ja ka pahameelt külvas meile taksojuht, kes ei soovinud meile takso sõidu eest tsekki väljastada. Me ei viitsinud temaga pikalt jageleda vaid kasutasime võimalust ja läksime kiirelt tubadesse, et pisut magada. Kes sai magada ja kes mitte? Ärevus hinges ja soov saada kiiresti koju liikusime kell 6 hotelli transfeeriga Lissaboni lennujaama, et siis juba kell kaheksa Amsterdami poole startida. Lennukis pakutud hommikusöök tundus tol hetke jumalik :) Õnneks ei olnud meil edasisel teekonnal mingeid sekeldus ja kõik sujus kenasti. Jõudsime Tallinna viis minuti lubatust varem, seega maandus Nordica lennuk kohaliku aja järgi kell 16.15. Üllatus, ü
Kujutis
Viies päev Assooridel Viienda päeva hommikul toimus õpirändega seotud dokumentide allkirjastamine, millele järgnes kuuekäiguline lõunasöök  kooli teenindusklassis. Peakoka tervitus! Kohalikust selleritaolisest juurikast valmistatud vaht. Nõrgal tulel piimas vaniljega keedetud juurikas, millest vormiti vaht. Vutt kapsas, ümber on kastani ja punapeedi püreed. Mõnusa meki andis kirsikaste. Kohalik kala (Parrotfisch) seepia tindiga värvitud riis pošeeritud muna hollandikastmega. Toit kujutas vulkaani. Kanarull köögiviljadega. Maitseparandaja. Magustoiduks olid erinevad väga hõrgu maitsega vahud küpsise ja šokolaadist kaunistused. Kohalik espresso.
Kolmas päev Assooridel                                                                                                                                                       Kolmandal päeval oli meil võimalus osaleda restoraniteenindajate teenindustunnis. Teenindusõpetaja näitas assisteeriva õpilase abiga kuidas teha crepe suzette. Õpilased pidid pärast demonstratsiooni lõunasöögil juba iseseisvalt flambeerima. Seni kui õpilased klaase poleerisid valmistas assisteeriv õpilane meile suurepärase roa nimega böff a la tartare. Välimus ja koostis olid küll hirmutavad, kuid maitse seevastu oivaline. Pärast lõunasööki koolis viis sandra meid Algar do Carvao kustunud vulkaani südamesse.
Teine päev Assooridel Meie teine päev möödu kohalikus kutsekoolis. Sandra viis meid kokku kooli õpetajatega. Oli tegus ja sisutihe päev. Arutasime nii meie kui ka kohaliku kooli aktiivõppe võimalusi, hindamissüsteemi, ning õpilaste motiveerimise võimalusi. Jutuks tuli veel kooli kultuur ja õppekavad ning nende koostamine. Arutasime õppeainete mahtude teemal ja võõrkeele õppimise võimalusi. Informatsiooni saime palju nig otsustasime pärast kooli külastust ronida meie hotelli kõrval asuva vaateplatvormi tippu.  Vaateplatvormile ronimiseks valisime ikka raskema tee, kasutasime sinka-vonka treppe. Vaade, mis meile avanes, oli hingemattev!
Kujutis
Esimene päev Assooridel Külastasime kohalikku kutsekooli nimega Escola Professional da Praia da Vitoria.  Meile tehti koolimajas põhjalik ringkäik ning seejärel tutvustati ka ettevõtteid kus õpilased töötama hakkavad. Koolimajas olid veel jõulud ning meil oli võimalus näha erinevate õppegruppide võistluskuuskesid. Kooli "uhkuste" koridoris oli hiigelsuur valgest šokolaadist kuju, mis osales šokolaadi võistlusel ning saavutas kõrge koha. Lõunasööki saime nautida kohaliku kutsekooli sööklas pärast mida viidi meid kooli bussiga Angra do Herismo linna, Sandra tegi meile kiire ekskursiooni UNESCO maailmapärandi linnas, millele järgnes vaba aeg ja kiire poodlemine. Samal hakkas ka vihma sadama ja me saime kõiki väga märjaks.